Happy New Year vanuit the Big Apple!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijn Sprokkereef - WaarBenJij.nu Happy New Year vanuit the Big Apple!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijn Sprokkereef - WaarBenJij.nu

Happy New Year vanuit the Big Apple!!

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

31 December 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hello my friends, how are you doing??


Weg uit Montréal, it's over, c’est fini! Vanuit New York City stuur ik jullie allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en geef ik meteen even een kleine update van mn laatste belevenissen :-)

De afgelopen maand ging voorbij zoals normaal gesproken een week voorbij vliegt. Het begon met een leuke Sinterklaas avond bij de Consul-Generaal thuis en direct daarna stonden de toetsen alweer voor de deur. M’n mondeling voor Frans ging ‘très bien’ en daar heb ik ook mn eerste cijfer voor binnen een A-, volgens het Brits/Amerikaanse systeem. De andere twee toetsen waren beide ‘take-home exams’: twee keer 48 uur blokken met grote stapels aantekeningen en artikelen naast m’n laptop. Gelukkig viel het allemaal reuze mee en was het niveau niet veel hoger dan wat ik in Maastricht gewend was, dus dat zit wel goed :-)

Op de avond dat Dorrit en ik onze laatste toets zouden inleveren, hadden we een afscheidsfeestje gepland en dat betekende dan ook meteen de eerste rond van afscheid nemen... Het was enorm gezellig maar voor mij persoonlijk ook onwerkelijk. Binnen een relatief kort tijds-bestek van 5 maanden heb ik zoveel mensen leren kennen en vriendschappen gesloten, en dan plots komt daar een eind aan. Mensen die je dagelijks zag, waar je intensief mee sportte, waar je mee ging stappen, waar je mee samen woonde: op een enkele uitzondering na, zal ik ze hoogstwaarschijnlijk nooit meer zien... Toegegeven, je weet vanaf het begin dat er eind aan zal komen en je kunt je er dus nog op voorbereiden ook, maar toen het moment daar was, bleek het lastiger dan gedacht.

Gelukkig bleek onze vriendengroep van de Rechten-faculteit erg sterk in het uitstellen en de volgende fase van het ‘afscheids-proces’ brak de volgende dag aan: een ski-trip naar Jay Peak!! Met z’n twaalven, in drie auto’s vertrokken we naar de Amerikaanse staat Vermont om 4 dagen op de pistes door te brengen. Op een hilarisch avondje Snow World in Landgraaf na, had ik nog nooit op een snowboard gestaan en ik kon dus niet wachten om het te proberen. Jay Peak schijnt het beste ski-resort te zijn aan de Oost-kust van Noord-Amerika en de sneeuw lag dan ook te wachten om ‘begleden’ te worden. Van de ‘baby-piste’ op de eerste dag tot de lastigste blauwe piste op de laatste dag, van het vast komen te zitten in een sneeuw-storm tot de champagne voor de open haard in onze cottage, en van het plezier op de piste tot de traan bij het afscheid... het was ge-wel-dig!!!

Weer terug in Montréal en na een lange nacht stappen, ‘rolde’ ik naar het bus-station om Gijs op te halen. Gijs heeft eerst zijn zus opgezocht in New York en we zijn nu zo’n anderhalve week samen, wat ik echt helemaal geweldig vindt! De eerste dagen heb ik hem Montréal laten zien, aan mijn vrienden voorgesteld en hebben we genoten van ons meest Internationale kerst-diner tot dusver. Daarna zijn we voor twee daagjes naar Québec City gegaan, dat gehuld in een pak sneew, geheel in het teken stond van Kerst. Alles geregeld, afgesloten, ingepakt en van iedereen voor de aller-laatste keer afscheid genomen, vertrokken we de dag erna naar New York City, waar we een dagje hebben doorgebracht en ons in het apartement van zijn zus hebben geïnstalleerd. Wat een energie hangt er toch in deze stad, die nooit, maar dan ook nooooit slaapt!

Maar goed, ‘no time to waste’, op naar Washington D.C.!! Met de ‘Greyhound-bus’ zijn we naar de hoofdstad van de States afgereisd en hebben we alle bezienswaardigheden gezien en bezocht: the White House, Capitol Hill, the Supreme Court, the Washington Monument, the Pentagon, het graf van John F. Kennedy en enkele ‘Smithsonians’, dat zijn een aantal gratis nationale museums waar we onder andere de originele ‘Constitution’, ‘the Declaration of Independence’ en een hoop NASA-materieel hebben kunnen bewonderen.

Gisteravond zijn we teruggekomen uit Washington en nu was er even een momentje van rust: vanmorgen hebben we heerlijk uitgeslapen, Gijs zit hier nu lekker op de bank een filmpje te kijken en ik heb zojuist m’n mail bijgewerkt en houd jullie nu even op de hoogte. Vanavond gaat het natuurlijk gebeuren, New Year’s in New York!! Het liefst zouden we naar Times Square gaan, maar het schijnt dat het daar om 10 uur vanochtend al rijen dik stond. Waarschijnlijk gaan we vanavond met een aantal vrienden eerst kijken of we er toch nog tussen kunnen komen en anders spoeden we ons, gewapend met een aantal flessen champagne, naar Central Park om het vuurwerk te bewonderen. Morgen hebben we nog een lekker dagje hier en 2 januari vertrek ik rond het middag-uur naar Amsterdam, voor een kleine ‘pit-stop’ in dit, tot dusver ongelooflijke jaar.

Ik wens jullie een super-fijne jaarwisseling toe en enorm veel plezier vanavond, vannacht en morgenvroeg!!!

Ik hoop velen van jullie nog even te zien in de korte tijd dat ik in Nederland zal zijn, tussen 3 en 14 januari. Ik heb helaas even geen mobiele telefoon, maar ben per e-mail natuurlijk wel te bereiken. Verder nog even een laatste praktische noot: in het vervolg zal ik mijn berichtjes in het Engels schrijven, zodat ook m’n nieuwe vrienden op de hoogte kunnen blijven :-)


Vanuit een ongebruikelijk warm New York, veel liefs, een ‘big hug’ en hopelijk tot snel,

Marijn

  • 31 December 2007 - 19:30

    Gijs:

    Marijn,

    wat ben ik toch jaloers :-)

    tot zo als je klaar bent met het botte mes!

  • 01 Januari 2008 - 09:37

    Mam Bertie:

    Lieve zoon,
    Vanuit "the city of all cities", Meerlo dus, wens ik jou een geweldig fijne voortzetting toe van je buitenlandse studiereis!
    Èn natuurlijk veel liefde, geluk en een goede gezondheid voor het jaar 2008.
    Ik kijk uit naar je komst naar Nederland!
    Tot donderdag.
    Be careful.

    liefs van mij

  • 01 Januari 2008 - 09:52

    Peter En Janet:

    Ook jij de aller beste wensen van ons.
    Je zult ons gauw zien.
    Groetjes vanuit nog een wereld stad.

  • 01 Januari 2008 - 15:44

    Dorrit:

    Hey Marijn, gelukkig nieuwjaar!

    Klinkt alsof jij een heerlijk laatste weekje in noord-amerika hebt gehad...

    Veel plezier nog, enne misschien tot in Parijs?!

  • 02 Januari 2008 - 08:13

    Manon:

    Heeej Marijn,
    als je even tijd hebt in je pit-stop, kun je natúúrlijk altijd even langskomen in onze nieuwe crib in Venray!

    Groetjes Manon (en Niek)

  • 02 Januari 2008 - 09:07

    André En Ans:

    Lieve Marijn,
    Een gelukkig en gezond 2008! A big hug for you too!

  • 03 Januari 2008 - 09:21

    Martin:

    hello there,

    leuk dat jij vanaf nu in engels will schrijven, mijn Nederlands is horrible op dit moment! ;o) It seems like you have a good time in the world!!! I'll leave Germany tomorrow to start my last month in Glasgow! You are right, its definitely difficult to say goodbye to the people with who you spend a lot of time in your daily live!
    Hope you are alright!Best wishes
    Martin

  • 06 Januari 2008 - 13:26

    Josine:

    Wat een geweldig verhaal weer, Rijn!
    Kus!

  • 06 Januari 2008 - 15:42

    Wouter:

    He Marijn,

    Beste wensen voor 2008! Leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen. Als je eventueel in Maastricht bent laat maar wat horen!

    greetz

  • 22 Januari 2008 - 16:25

    Iona:

    hey marijn! tis een beetje een late reactie, maar ook voor jou alle beste wensen in het nieuwe jaar! voor mij is het exchange avontuur nu ook begonnen maar moet bekennen nog niet zo heel enthousiast te zijn...misshien moet ik nog even wennen, ik hoop dat dat het is en niet algehele misere :P
    anyway, gaaf dat je in NY&DC bent, daar was ik twee weken geleden ook! veel te doen daar heh? geniet van je tijd, en ik lees verdere belevenissen wel weer op je site! xx

  • 12 Februari 2008 - 07:38

    Manon:

    Daag Marijn, waar blijven de nieuwe berichtjes van Zuid-Afrika???;-)

    Liefs Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 42845

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 08 April 2012

Asia Part II : Exploring New Opportunities

19 Augustus 2009 - 19 Augustus 2010

A whole year of Asia!

27 Juli 2007 - 20 Augustus 2008

Exchange to Montreal and Stellenbosch

Landen bezocht: